UTRECHT,

Op de KronosWorks conferentie dit jaar, 's werelds grootste workforce management informatiebeurs, bespraken klanten van Kronos de waarde van medewerkersbetrokkenheid. Ook lieten ze zien hoe de oplossingen van Kronos voor personeelsbeheer (ofwel workforce management) hen helpen bij het bevorderen en meten van die betrokkenheid.

Nieuwsfeiten

  • Onderzoek toont aan dat er een sterke correlatie is tussen de prestaties van de organisatie en de betrokkenheid van de medewerkers. Dit geld voor organisaties in verschillende industrieën in diverse regio's in de wereld.1 Om hier op in te spelen organiseerde Kronos dit jaar sessies over het meten, begrijpen en verbeteren van medewerkerstevredenheid op de KronosWorks informatiebeurs, die plaatsvond van 14 tot 18 november.
    • Hoewel de medewerkersbetrokkenheid een prioriteit is voor organisaties wereldwijd, weten velen nog steeds niet hoe ze die tevredenheid kunnen meten of verbeteren. Bedrijfsleiders van Sodexo (Verenigd Koninkrijk en Ierland, onderdeel van de Sodexo Group) en het Henry Mayo Newhall Memorial Ziekenhuis, laten zien hoe de oplossingen van Kronos hun managers en medewerkers helpen bij het begrijpen en stimuleren van onderling vertrouwen en samenwerking; om op die manier zowel de betrokkenheid te verhogen als de resultaten te verbeteren.
    • Vele andere bekende Amerikaanse bedrijven die werkzaam zijn in de retail, logistiek of industrie deelden hun ervaringen over hoe zij medewerkersbetrokkenheid meten. Ook vertelden zij welke factoren volgens hun van belang zijn in een berekening. Ze richtten zich op het belang van de planningsoplossing van Kronos die zij gebruiken. De zelf-service mogelijkheden die deze oplossing biedt geeft medewerkers meer inzicht in de besluitvorming; en verhoogt hun betrokkenheid daardoor.
    • Naarmate de beroepsbevolking verandert moeten bedrijven de werving van talent aanpassen. Managers van de Container Store, een retailer in opslag- en organisatie oplossingen, geeft aan hoe zij de juiste medewerkers in dienst nemen. Ze focussen daarbij op de factoren die van belang zijn bij het motiveren van de zogenaamde Generatie Y. De Container Store, één van de organisaties die is genomineerd is als 'ideale werkgever'2, vertelt hoe zij het moreel van de werknemers, de klantenservice en de operationele efficiency verhogen met Kronos.
  • Eerder dit jaar kondigde Kronos de resultaten aan van een onderzoek uitgevoerd onder het eigen personeel, waaruit blijkt dat 84% van de medewerkers van Kronos zich betrokken voelt bij het bedrijf, hoger dan de benchmark in de IT sector. Ook bleek dat Kronos alom wordt gezien als een ideale werkgever, en Kronos werd voor de vierde keer op rij gekozen als beste werkgever in Boston. Kronos haalde hetzelfde resultaat in Canada en India. 90% van de respondenten zegt trots te zijn om voor Kronos te werken en heeft vertrouwen in de toekomst.

Ondersteunende citaten

  • Sonya Carroll, hoofd verpleegkunde, Henry Mayo Newhall Memorial Ziekenhuis
    "Het meest waardevolle onderdeel van de Kronos oplossing voor planning is dat we er zo veel meer kunnen dan alleen plannen. Het biedt kritieke informatie over arbeid, iets dat het management in staat stelt om geïnformeerde beslissingen te nemen over het personeel. Ook biedt het de leidinggevenden de mogelijkheid om hun medewerkers veel eigen verantwoordelijkheid te geven over hun routines en planningen, voor een betere verhouding tussen werk en privé."
  • Amy Carovillano, vice president logistiek, The Container Store
    "Medewerkers staan op de eerste plaats in onze bedrijfscultuur. We hanteren 7 principes die ervoor zorgdragen dat iedereen die bij ons merk hoort - medewerkers en verkopers - voorspoedig kan werken. De oplossingen van Kronos helpen ons om landelijk onze medewerkers te ondersteunen, en we zijn dan ook blij dat we dit op KronosWorks konden delen met collega's."
  • Charlie DeWitt, vice president business development, Kronos
    "Kronos realiseert zich dat organisaties moeten blijven investeren in hun personeel. We zijn ervan overtuigd dat technologische innovatie hierbij kan helpen. Onze oplossingen helpen klanten om de betrokkenheid van hun werknemers te verbeteren en te meten. Daarnaast geven ze inzicht in de kritieke factoren die de medewerkersbetrokkenheid beïnvloeden. Belangrijke informatie over de betrokkenheid van de werknemers moet worden gedeeld, en we zijn blij dat KronosWorks een platform bood om dat mogelijk te maken."

Links en nuttige informatie

Over Kronos

Kronos is marktleider in cloudgebaseerde oplossingen voor workforce management. Tienduizenden bedrijven verspreid over 100 landen - waarvan meer dan de helft deel uit maakt van de Fortune 1000® - gebruiken de software van Kronos om de arbeidskosten te beheren, het risico op non-conformiteit te beperken en de productiviteit te verhogen. Voor meer informatie over de oplossingen van Kronos voor tijdregistratie, afwezigheidsbeheer, plannen, toegangscontrole en werkanalyse, maar ook voor sectorspecifieke HR-analysetools op maat, bezoek: www.kronosglobal.nl of www.kronosglobal.be. Kronos: Workforce Innovation That Works™

©2015 Kronos Incorporated. Alle rechten voorbehouden. Kronos, Workforce Ready en Workforce Innovation That Works en het Kronos logo zijn gedeponeerde merken van Kronos Incorporated of aanverwante bedrijven. Alle overige merken zijn bezit van hun respectievelijke eigenaars.

Voetnoot 1: How Employee Engagement Drives Growth, Susan Sorenson, Gallup, 2013

Voetnoot 2: Fortune, 100 Best Companies to Work For® , 2015