Bob Hughes

“Onze klanten staan centraal bij alle beslissingen die wij bij Kronos nemen. Onze passie is dat wij de klanten willen verbinden en inspireren en hen nieuwe mogelijkheden willen bieden door gebruik te maken van onze ongeëvenaarde kennis van de sector, opgebouwd bij tienduizenden geslaagde implementaties over de hele wereld. Elke dag werken we geïnspireerd aan het bevorderen van duurzaam klantsucces, waarbij we onze klanten helpen het volledige potentieel van hun menselijke kapitaal te benutten met behulp van de innovaties, de wereldwijde resources en de verticale expertise van Kronos”.

Bob Hughes
Chief Customer and Strategy Officer

Als chief customer & strategy officer zorgt Bob Hughes dat alle zakelijke beslissingen van Kronos bijdragen aan duurzaam succes voor onze 30.000 klanten over de hele wereld. Het team van Hughes wordt gemotiveerd door een filosofie waarbij de klant centraal staat en streeft ernaar klanten te verbinden en te inspireren en hen nieuwe mogelijkheden te bieden, zodat ze de doorlopende innovatie, de wereldwijde resources en de onovertroffen domeinkennis van Kronos kunnen aanwenden om het rendement op hun technologie-investeringen te maximaliseren.

Door leiding te geven aan de wereldwijde service-organisatie van de onderneming (met inbegrip van professionele services, opleidingen, verlengingen en klantsucces) creëren Hughes en zijn team een uitmuntende klantervaring. Daarbij verwerven ze een diep inzicht in de unieke zakelijke behoeften van elke individuele klant, zodat diens Kronos-oplossing kan worden geoptimaliseerd met behulp van unieke expertise in de desbetreffende verticale markt. Hughes is tevens verantwoordelijk voor het ontwikkelen, communiceren, uitvoeren en onderhouden van het strategische bedrijfsplan, met inbegrip van fusies en overnames, strategische investeringen en de voortgaande internationale uitbreiding ten behoeve van het succes van de klant. In dit verband houdt Hughes toezicht op verschillende overgenomen business units binnen Kronos, waaronder AD OPT, AutoTime, Clinical Solutions Group, Digital Instinct, Empower Software Solutions, TeleStaff Solutions Group, TimeLink en Stromberg.

Hughes kwam in 2009 naar Kronos vanuit Blackbaud, een wereldwijd actieve software- en dienstenaanbieder, waar hij als vice-president voor bedrijfsontwikkeling een succesvol team voor fusies en acquisities heeft opgebouwd en aangestuurd. In de loop der jaren was zijn team verantwoordelijk voor het identificeren en integreren van talloze acquisities in de Verenigde Staten en daarbuiten, die er mede toe hebben geleid dat Blackbaud in omvang verdubbelde.

Voordat hij bij Blackbaud in dienst kwam, was Hughes werkzaam als zakenbankier in de internationale fusie- en overnamegroep van Merrill Lynch & Co. in New York, waar hij bedrijven adviseerde over strategische opties zoals fusies, overnames, afstoting van activiteiten, joint ventures en leveraged buy-outs.

Hughes bezit een bachelordiploma werktuigbouwkunde van de United States Naval Academy en diende als officier op een onderzeeër in de Amerikaanse marine. Hij behaalde tevens een masterdiploma bedrijfsadministratie aan de Kellogg Graduate School of Management van Northwestern University.

Keer terug naar het overzicht van leiders.