Aron J. AinAron Ain is Chief Executive Officer van Kronos en lid van de raad van bestuur sinds 2005. Sinds hij in 1979 in dienst trad bij Kronos heeft Ain een rol gespeeld binnen vrijwel alle functionele afdelingen van Kronos. Mede dankzij hem is Kronos uitgegroeid tot de wereldwijde softwaregigant van vandaag met een waarde van 1,2 miljard dollar. Met meer dan 30.000 klanten die de oplossingen van Kronos gebruiken in ruim 100 landen, is Kronos mondiale marktleider op het gebied van cloudoplossingen voor workforce management en human capital management.

Ain wordt gezien als een pionier in de HR- en human capital management-sector. Hij speelde een vooraanstaande rol in het tot stand brengen van een radicale omslag in de manier waarop organisaties hun personeelsbestand beheren, via de ontwikkeling van een nieuwe generatie producten en diensten. Deze toonaangevende cloud-, analyse- en mobiele technologieën vervullen klantbehoeften, verhogen de productiviteit, beperken compliancerisico’s en stimuleren de betrokkenheid van werknemers. Als erkenning voor zijn visionaire leiderschap, zakelijk inzicht en persoonlijke inzet voor bedrijf en samenleving ontving Ain meerdere prestigieuze onderscheidingen.

In 2016 won Ain de prestigieuze titel van Highest Rated CEO van Glassdoor, die wordt toegekend op basis van beoordelingen van werknemers. Hij behoort hiermee tot de selecte club van best beoordeelde CEO’s in de Verenigde Staten. Daarnaast werd Ain uitgeroepen tot CEO van het Jaar door de Mass Technology Leadership Council. Enkele jaren daarvoor, in 2012, had hij al de onderscheiding voor Ondernemer van het Jaar ontvangen van Ernst & Young. Verder wijdde ook de New York Times een artikel aan Ain onder de titel “The Incalculable Value of a Good Boss”. In dit persoonlijk portret benadrukt hij dat leidinggeven een voorrecht is en dat uitstekend leiderschap de motor is achter bedrijfssucces en aandeelhouderswaarde. Het is dan ook geen verrassing dat Kronos onder zijn leiderschap keer op keer werd onderscheiden voor zijn innovatieve productaanbod en energieke bedrijfscultuur waarin aantrekkelijk werkgeverschap centraal staat.

Kronos heeft onder Ains leiding een enorme mondiale groei doorgemaakt en is nu actief als marktleider in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië-Oceanië en Latijns-Amerika. Door zijn inspanningen voor de mondiale expansie van het bedrijf, zijn zakenreizen naar klanten en partners overal ter wereld en zijn ervaring als leidinggevende van een multinationaal softwarebedrijf, weet Ain als geen ander hoe complex het beheer van een mondiaal personeelsbestand kan zijn.

Ain hecht er grote waarde aan om klanten de ervaring te leveren die ze verwachten en is ervan overtuigd dat het behouden van personeel leidt tot loyale en tevreden klanten. Ain verwoordt het zo: "Kronites die zich gewaardeerd voelen, blijven langer bij ons en ontwikkelen een groter inzicht in en een sterkere band met onze klanten. Dankzij hun ervaring en kennis kan Kronos heel innovatieve producten en een superieure klantervaring leveren." Ains focus op klantenservice is de reden dat de klant daadwerkelijk op de eerste plaats komt en dat deze kernwaarde onlosmakelijk is verbonden met het bedrijf.

Ain gelooft dat actieve deelname aan de samenleving meer evenwicht brengt in zijn leven. Hij beschouwt het als een wederdienst en erkenning voor alle raad en hulp die hij zelf gedurende zijn leven heeft ontvangen. Als oud-student is hij lid van het bestuur van het Hamilton College in Clinton, New York. Verder is hij lid van de adviesraad van het Beth Israel Deaconess Medical Center in Boston en is hij actief in verschillende andere gemeenschaps- en beroepsorganisaties zoals MassChallenge en de Massachusetts High Technology Council, waarin Ain zitting heeft als ondervoorzitter.

Naast een bachelordiploma economie en bestuurskunde van het Hamilton College heeft Ain deelgenomen aan een reeks opleidingsprogramma's voor bestuurders, waaronder dat van AEA/Stanford Executive Institute aan Stanford University.

Keer terug naar het overzicht van leiders.